20110831

På schemat står det att vi ska ha Karaktärsämne på onsdagar, men det gör inte vi! Vi har bestämt oss för att klippa och klistra fram en modell av vårat skolbageri. Det blev ganska sanerat efter sommaren pga, eh, insekter etc. Det var helt enkelt ofräscht!
Och NU, våran nya mentor Maria Craig (som för övrigt är awesome!) har hittat på lite ruligtruligt som att min klass t.ex ska låtsas att vi startar eget företag: Smulans Bageri. Och då behöver vi veta vad som krävs för att klassa ett bageri ( klassat bageri = bageri som får sälja sakerna som tillverkas ), leta reda på företag som säljer ugnar och andra bagerisaker. Hela dagen går ut på detta, det är faktiskt roligt. :D
Sen ska vi faktiskt köpa nya prylar till bageriet för att få det klassat, så vi kan sälja allt vi gör. Rektorn gav oss fria händer och det betyder att vi får typ köpa vad vi vill! HEJ STICKUGN, EHHEHE.

Under dagen hade jag dock huvudvärk av någon, förmodligen väldigt kass, anledning. När jag kom hem försvann den och jag drog till gymmet. Kom hem igen och då kom den tillbaka!
Men jag var glad ändå, för jag fick prata med Rubinen. :3
Nu ska jag ta mig till sängen och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0