20110904 - BANANPAJ

Idag hade jag tråkigt. Därför köpte jag mig lite bananer och sånt för att tillaga en bananpaj som jag hittade på nätet (som såg supergod ut).
Den är färdiggräddad och ser godare ut än vad jag kunde föreställt mig, och jag längtar tills det går att äta av den. Fast innan jag kan äta av den måste jag äta pannkakor, blir som efterrätt och efterrätt. 8)

(Antal portioner: 10)
Ingredienser
200 g smör
5 dl vetemjöl
3/4 dl strösocker
1 dl cornflakes
3 st bananer
vaniljvisp

Gör såhär
1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Nyp snabbt ihop smör, vetemjöl och strösocker. Krossa cornflakesen och blanda i
3. Platta ut hälften av smuldegen i en pajform (24 cm i diameter)
4. Skiva bananerna och lägg ut i ett fint lager. Lägg på resten av smuldegen.
5.  Grädda i 30 minuter i mitten av ugnen. Servera med vaniljvisp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0